Thursday, April 20, 2017

Ühe arendus- ja ühe ärimudeli analüüs projektide näitel

Nädalateema räägib põgusalt, millised näevad välja erinevad arendus- ja ärimudelid IT-maailmas Esimesed tegelevad sellega, kuidas toode valmis saab, ja teised sellega, kas ja kuidas soovitakse tulemusega raha teha. Kirjutan lühidalt scrum'ist ja freemium'ist.

Kes on sirvinud IT-töökuulutusi, on ilmselt scrum-i mõiste osta komistanud, kui ikka aeg-ajalt kuskil scrum master'it otsitakse. Tegu on nähtavasti üsna popi asjaga, millega nt avaliku sektori IT-asutustest SMIT on püüdnud oma aastaid lonkavaid tarkvaraarendusprotsesse sujuvamaks saada. Lähiminevikust meenub GIS-112 projekt, kus kasutati ilmselt mingit hübriidmudelit kosest ja V-mudelitest, kuid tulemus oli see, et päästeautodesse valmis ostetud tahvelarvutid konutasid laonurgas julgelt üle aasta, enne kui keegi kuskil kliendile midagi tarkvara osas demoma julges minna. Agiilset arendust kasutades tundub aga kõrvaltvaatajana vähemalt tulemus palju korralikum - hiljuti valmis saanud uus e-politsei süsteem loodi umbes aastaga ideest live'ini. Jämedalt öeldes tundub, et toimib!

Freemium ärimudelis pakub tootja oma toodet mingisugusel kujul tasuta ja mingisugusel lisandväärtust omaval kujul ka tasuliselt. Olen ise Windows-platvormil remote assistance'i tegemiseks aastaid kasutanud Teamviewerit, mis on erakasutuseks tasuta ja kommertskasutuseks tasuline. Olles varasemalt tasuta variandis veendunud asja funktsionaalsuses, julgen täna ka soovitada IT-firmadele selle lihtsa abivahendi kasutuselevõttu professionaalsel tasemel, kui pole tahtmist nt VNC puhul rendihinda maksta ja ei kasutata MS'i domeenitööriistu (SCCM12 Remote Control näiteks). Teamvieweri litsents on ühe admini kohta pisut üle 500€, eluaegne ning piiramatu klientide arvuga. Tundub ka suhteliselt OK!

No comments:

Post a Comment